close

 

 

這首歌 一聽就愛上了

這幾天只有一直重複聽這首

Owl City的Vanilla Twilight

http://www.youtube.com/watch?v=pIz2K3ArrWk

 

歌詞也很美

 

The stars lean down to kiss you,
And I lie awake I miss you.
Pour me a heavy dose of atmosphere.
'Cause I'll doze off safe and soundly,
But I'll miss your arms around me.
I'd send a postcard to you dear,
'Cause I wish you were here.

I watch the night turn light blue.
But it's not the same without you,
Because it takes two to whisper quietly,
The silence isn't so bad,
Till I look at my hands and feel sad,
'Cause the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly.

I'll find repose in new ways,
Though I haven't slept in two days,
'Cause cold nostalgia chills me to the bone.
But drenched in Vanilla twilight,
I'll sit on the front porch all night,
Waist deep in thought because when I think of you.
I don't feel so alone.
I don't feel so alone.
I don't feel so alone.

As many times as I blink I'll think of you... tonight.
I'll think of you tonight.

When violet eyes get brighter,
And heavy wings grow lighter,
I'll taste the sky and feel alive again.
And I'll forget the world that I knew,
But I swear I won't forget you,
Oh if my voice could reach back through the past,
I'd whisper in your ear,
Oh darling I wish you were here.

 

以下是本人拙劣的中文翻譯

因為我不是專業的所以翻的不好的話請見諒囉

 

當繁星俯身親吻你

我無法入睡 清醒的思念你

為我斟一杯重劑量的藥吧

好讓我能沉睡

而我想念被你的手臂圍繞著

我會寄一張名信片給你

因為我是如此的希望你在身邊

我看著夜暮轉為淺淺的天藍色

不過沒你在身邊一切都不同了

因為需要兩個人才能輕聲相互呢喃

目前的安靜對我而言 並不算太糟

直到我看著自己的手而難過了起來

因為我的指間空隙只有你的手能夠完美填補

我會嘗試換個新的姿勢入睡

雖然我已經兩天沒睡了

因為想念的冰涼從我骨子裡滲出來

但我依然沉浸在這香草色的暮光中

我會坐在前陽台一整晚深深的思念你

我不再覺得那麼孤單了

我不再覺得那麼孤單了

因為 今晚 每眨一次眼

我就多想你一次

今晚 我會一直想著你

當紫羅蘭色的眼睛變的更明亮

當沉重的羽翼變輕

我會細嘗天空的滋味 再次感到活著

或許我會忘記我所認識的整個世界

但我發誓絕對不會忘記你

如果我的聲音能傳到過去

我要輕聲在你耳邊說

親愛的 我希望你在我身邊

 

 

好濃好濃的思念

給親愛的你

我每眨一次眼 就多想你一次

arrow
arrow
    全站熱搜

    彤 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()